1η αντίδραση: βρε βρε βρε! Τι γίνεται εδώ; πού τις θυμήθηκαμε;
2η αντίδραση: Τι νέο κυκλοφορεί; έχουμε ξεμείνει στο constructivistικό μοντέλο ή πήγαμε και στο παρακάτω;
Τα "νέα" λοιπόν -καμιά δεκαετία πια- είναι ότι έχει προκύψει μέσα από όλη αυτή την κινητικότητα, διασύνδεση, διαδικτυακή επαφή, κοινωνική δικτύωση, μετά την ύπαρξη της τεχνολογίας και την εξάπλωση του Διαδικτύου, η θεωρία connectivism (μτφρ. θεωρία συνδεσιμότητας; θα δούμε τις ακαδημαϊκές μεταφράσεις στην πορεία του χρόνου). Εμπνευστής της o George Siemens, εν ζωή καθηγητής, στο Red River College του Καναδά, πιστεύει στη δυναμική της τεχνολογίας να μεταμορφώσει την εκπαίδευση και ότι οι προοπτικές τις εκπαίδευσης θα πρέπει να συναντηθούν με της σημερινές ανάγκες των "μαθητών του σήμερα".
Στο infographic βλέπουμε τις παραδοσιακές πλέον θεωρίες του συμπεριφορισμού, της γνωστικής θεωρίας και του εποικοδομισμού και παραδίπλα τη νεότερη του connectivism που όμως προϋποθέτει την ύπαρξη τεχνολογίας, δικτύου, συνδέσεων και μη σας πω και το Δίκτυο Προσωπικής Μάθησης, PLN. Στο edudemic είναι αναρτημένος ο χάρτης και τον πέτυχα στο scoop.it ενός ισπανού που ακολουθώ. Θα επανέλθω με τη νέα θεωρία γιατί μου αρέσει και με καλύπτει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου